BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Sunday 3 October 2010

Kes Dera

Aku tak tahu la nak cakap macam mana... you can read this for further information...

Apa yang nak jadi dengan rakyat Malaysia sekarang ni? Kes rogol berlambak-lambak. Ditambah dengan kes buang anak yang tak tahu dah berapa banyak.. And now, kes dera ibu pulak...

Sorry to say, tapi pada pendapat aku, personally, tajuk berita ni tidak sesuai. Ini bukan sayang namanya.. this is what we called spoiled.. To be honest, ada orang akan cakap, spoiled also shows that you love your child but actually not. Spoiling your child makes these children act to you without respect. Seorang ibu yang menyanyangi anaknya akan mendidik anak untuk menghormati orang lain terutama orang tua. that is what they should learn.


Lagi sedih apabila mereka (sang ibu) mendiamkan diri setelah didera... Sayang KATANYA... Ingat, sayang itu bukan sahaja perlu di dunia, tetapi diakhirat juga... Saidina Umar pernah menyuruh anaknya di hukum dengan hukuman hudud tatkala baginda mendapati anaknya berzina. Kenapa? kerana baginda menyayangi anaknya didunia dan diakhirat.. Ambillah pengajaran dari kisah itu. Dengan mendiamkan diri dan membiarkan anak terbebas dari hukuman dan tidak mendidik mereka, itu bukan lah sayang tetapi itu adalah "ignorance"

Malu dengan remaja sekarang kerena mereka sanggup melakukan perkara ini kepada ibu baa mereka.. Isn't that enough how the school teach you how to respect your parents?? What do you learn at school?? How to do sex? Throwing away babies? Disrespect you parents? Is that it?? I am sorry, you guys, but things happened around recently makes me jump into a conclusion that teenagers nowadays are stupid and immature..

0 comments: